torsdag 6 november 2008

"Obligatoriska Throwback-Video Inlägget" nr 3

Det blev något slags sommaren 1997 tema den här gången märkte jag.
Inlägget dedikeras till mina lite lite äldre besökare (Milko va händer??)

Wu All Stars "Soul In The Hole"


Tagen från filmen med samma namn, spelade sönder hela soundtracket till den här filmen minns jag.

The Lox "We´ll Always Love Big Poppa"


Det här var nog The Lox första video tror jag. Den kom några månader efter Biggies bortgång. Jag hade genom Dj Clue mixtapesen blivit ett riktigt fan av allt dom släppte.

The Beatnuts ft Cuban Link & Big Punisher "Off The Books"


Riktigt klassisk låt det här. Både Cuban Link och Pun mördade den, jag minns hur jag var så jävla imponerad av sättet dom rimmade på. "Im mad strong and my cream is stashed, smoke the greenest grass, my bitch got the meanest ass" Tidlös!

5 kommentarer:

Elias sa...

Hahahaha... jag gillar att MTV skrivit The Beatnicks!!!

Feta låtar... massa minnen.

P Gonzarelli sa...

haha ja just det skulle faktiskt kommentera det men glömde

Anonym sa...

Haha..Grymt att få en post dedikerad till sig! Stora Bestraffaren knäcker i takt-nötternas låt. Jag minns när jag hörde den första gången, det var nästan så man gick upp i brygga efter första versen.

Hug from the thug,

Fresh Milk

P Gonzarelli sa...

hahaha

Anonym sa...

tungt skit