onsdag 28 januari 2009

Ny musik! "Går Gatorna Fram"




Första grejen jag släpper i år.

"Går Gatorna Fram" spelades in för några veckor sedan ute i Basecamp studion. Jag rappar över Massive Attacks gamla "Unfinished Sympathy", en oerhört bra låt som dessutom har en sjukt snygg musikvideo.

Har haft idéen att göra någonting över den länge men har inte skridit till verket förrän nu. Det är alltid svårt att mäta sig med ett såpass bra orginal men jag är nöjd med min insats.

"Och även fast vi inte har nått till toppen / så har vi stoltheten kvar, så det är långt till botten / Även fast ingen av oss slaggar i en svit / så delar vi minnen och det gör en rik"

GÅR GATORNA FRAM

14 kommentarer:

Anonym sa...

Sveriges bästa är allt jag har att säga. Poesi som vanligt

Anonym sa...

ricktigt, ricktigt fääät som T2 å Dj Amato skulle sagt. Den åker in på mp3n på momangen.

Anonym sa...

Som du skulle sagt, Episk!

Jonathan Högnelid sa...

Magiskt

P Gonzarelli sa...

Kul att ni gillar! Sprid ordet!

Anonym sa...

- du e grym, länkar till dig från min blogg ;) ha det.

Anonym sa...

Bra grejer.. jävligt güüd faktiskt!
Episk är för använd vid det här laget va? =)

P Gonzarelli sa...

episkt är ALDRIG för använt haha

Anonym sa...

fantastisk!

Anonym sa...

säger som Kanye nuff said!

Anonym sa...

Du slår aldrig fel helt enkelt. Du knäcker!
Skrivit ett inlägg om dig i min blogg och länkat hit oxå. Keep it up!

P Gonzarelli sa...

Jag läste!Fan va kul, tack så mycket!

Hampus sa...

Du är kung! en förebild fram för allt för dem som har ambitioner om att skriva från hjärtat, men även för dem som väljer att skriva för deniros och sommarplågor...

P Gonzarelli sa...

tack Hampus!