måndag 19 januari 2009

En till måndag

Enligt min polare skriver jag ett inlägg varje måndag, det verkar stämma.

I helgen reccades det lite men inte till mina egna grejer (se klippet nedan). Ska in i studion med Astma igen nu i veckan, vi ska göra klart två låtar vi har liggande plus börja på en ny. Har hittat en galen svensk sampling, kan bli störd. Man vet att man är inspirerad då man sitter och skriver över en 4 takters loop på en låt som man får spola tillbaka manuellt varje gång.

Det känns fett tråkigt att bara sitta och skriva om låtar man spelar in men inte släppa ut dom samtidigt. Det är därför som jag den senaste veckan inte varit lika flitig med bloggandet. Känns softare att låta låtarna tala ibland.

Idag får jag besök av mina gode vän Lucutz från Malmö City, han är bara uppe en dag men min soffa är hans soffa så att säga. Ska bli kul att se honom, det va ett tag sen.

Mer om allt strax.

Simon Emanuel 2009

1 kommentar:

Anonym sa...

låter bra det.