torsdag 11 september 2008

Dagens snack..





Dagens musiksnack..

Jag är inte helt övertygad gällande nya Kanye singeln. Förhoppningsvis växer den, jag hoppas verkligen den växer. Rent "mc mässigt" så hamnar Yeezy på min nutida topp 3 och jag rankar hans tre tidigare album som några av dom bästa hip-hop skivorna genom tiderna, alla tre. Han är en riktig artist som vågar ta risker för skapandets skull och jag älskar honom för det.

Med allt det här i åtanke vill jag dock ändå inte att han ska göra ett helt autotunat album..ungefär som jag inte vill att Ghostbusters 3 ska vara helt animerad. Det funkar på "Put On" där han förövrigt lägger årets bästa vers och det funkar på nya Khaled singeln "Go Hard" men ett helt album..vi får se. Antagligen så motbevisar han en och släpper ett till jävla bombalbum som vanligt.

Någon som aldrig testar nya saker är Jadakiss. Det spelar dock ingen roll för sätter man Jada på rätt beat så blir det 9 av 10 gånger magi ändå. Igår kom det ut en ny låt med Jada där Jiggaman co-signar honom mellan varje 16. "Even though my performance is local, Im still considered the Michael Corleone of the vocals"..sant.

Hoppas han släpper ett gjutet album den här gången, jag skulle fan vilja a&r´a Jada och leta beats till honom. Han skulle kunna leverera ett sånt klassiskt album om han bara hade rätt beats.

Förövrigt så är mitt liv tillbaks till det normala nu när "Entourage" har återvänt.
Om bara Cipha och Rosenberg sluter fred och fokuserar sig på världens bästa podcast igen så är allt som det ska.
Studiotorka just nu men ska försöka ta mig till redline i helgen.

Inga kommentarer: