torsdag 5 mars 2009

En Låt Om Dan

Just nu är jag inne i en grej där jag spelar in en låt om dan. Anledningen är enkel, jag har aldrig haft en set up för det hemma förrut. Det jag jobbar med hemma nu är inget att skryta med alls men det funkar för att få ner låtidéer iaf, det är det viktiga.

Helt annan känsla att kunna pausa mitt 2 1/2 Men tittande och skriva/recca en låt så fort jag får lust. Jag spelade in en riktigt pampig "större än livet" låt igår på ett beat jag och min polare Lucci gjort. När kommer den? Jag vet inte.

Folk frågar mig dagligen "vad ska du släppa nu då?". Jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig, jag har en massa tunga demos och låtidéer men ingen utstakad plan i dagsläget. Jag antar att det kommer kristalliseras inom en ganska snar framtid.

"Ifrån stan där dom söker identitet/som barnen som röker i hemlighet
där dom har tuff snubbe komplex/vill va som nån annan tuff snubbe dom sett
väl över 20, fast i sin andra barndom/ det är som dom aldrig lämnar tonåren
jag svär att dom är fast där bakom/ Missade tågets avgång
jag har aldrig spelat tung, nej jag har ingen tid för charader/
stressad nog utav livet i staden
försöker hinna med det jag måste hinna med/komma ut som en vinnare
kollade nyheterna och radio/ jag hörde om Ricardo men knappt om Romario, varför?
och va hände med Patrik och Banji/Vila i frid för evigt all framtid"


"En Plats Som Alla Andra" kommande låt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

"kollade nyheterna och radio/ jag hörde om Ricardo men knappt om Romario, varför?
och va hände med Patrik och Banji/Vila i frid för evigt all framtid"

Galet mannen!
Så enkelt men samtidigt så fett.

Vila i frid^

Anonym sa...

naaaajs

Anonym sa...

gåshud!

It´s a Langdon Thing sa...

Sjukt bra. Rader som allmänheten måste få höra!

P Gonzarelli sa...

Tackar!
Det kommer dom få göra.