tisdag 19 augusti 2008

Världens bästa duo



Världens bästa duo, menar jag då EPMD kanske? Nej..menar jag Smif N Wessun? Nej...menar jag Tango & Cash kanske, NEJ!

Jag menar Nas Escobar och AZ aka Sosa. Det var ren magi varje gång dessa två gjorde en låt ihop. Det har enligt mig aldrig funnits en duo med mer finess, "swagger" och allmän jävla stil på micken. Om jag inte minns fel så skulle dom en gång i tiden släppa ett album som jag tror skulle heta "Brothers In Arms", hur sjukt bra hade det varit egentligen??

Ovan ser ni den klassiska låten och videon "Mo Money, Mo Murder, Mo Homicide" från AZ´s debutalbum "Doe Or Die" som förövrigt är en sjukt underskattad platta. Den här videon är från epoken då varenda rappare i New York och hans mamma hade ett mafioso alterego, ganska roligt så här efteråt men musiken va galet bra.

Som en bonus kastar jag in en skön gammal Sprite reklam med Nas och AZ som du antagligen aldrig har sett. På den här tiden var det många rappare som "obeyade" sin törst med Sprite tydligen. Gyllene!

1 kommentar:

nette sandström sa...

klart man ska reppa sprite..en annan går ju till och med tillbaka som en girig tant när man glömt den i butiken hahahaha....