måndag 21 juli 2008

Ni Borde Älska Mig Mixtapet (2004)



I slutet av januari 2004 släppte jag mitt "Ni Borde Älska Mig" mixtape. Jag tror att det var om inte det första så ett utav dom första svenska artist mixtapesen.
Jag och Astma spelade in det i hans lilla lägenhet i Gubbängen där han bodde då han just hade flyttat upp till Sthlm. Det spelades in under december 2003 och det var en väldigt rolig och enkel inspelning minns jag. Alla från AFC till Highwon, Fjärde Världen och Rico Wondahman gjorde gästinhopp. Det var nog också första gången folk fick höra Vendetta dvs Stor och M.Sakarias.
Det finns inga fysiska ex kvar av just det här tapet i lager, dom gick som smör på dåvarande regerande hip-hop skivaffären Recordnet.

Sagt ett tag att jag ska lägga upp det, här är det!

"NI BORDE ÄLSKA MIG" MIXTAPE (2004)

10 kommentarer:

P Gonzarelli sa...

Glöm inte heller att kolla in Taros blogg dvs http://djtaro.blogspot.com där man just nu kan ladda ner Hemmalaget mixtapet "Svenska Mästare".

Anonym sa...

finns å köpa beg på recordhunter tror jag för de gjorde jag, ser helt oanvänd ut....

P Gonzarelli sa...

aha tungt!

Anonym sa...

http://www.collegehumor.com/video:1822929

FETT! HAHA! gonz checka länken! ;)


/A

Anonym sa...

Mixtapet är kvalité rakt igenom. Inte hört tidigare.

Propps från sundsvall!

P Gonzarelli sa...

HAHAHA!Bäst!

Anonym sa...

Jag sa ju att den va fet! lägg upp dem på bloggen! ;D / A

Johannes Aggro Torstensson sa...

Kom hit efter att ha dratt ner Svenska mästare-tapet (Som jag i och för sig hade i två ex... eh vänta, det skrev jag ju på hans gästbok) och så kommer man hit och får se att NBÄM ligger här!

Big up, Prinsen!

dingrinn sa...

Haft de flesta av låtarna´från "N.B.Ä.M" som lösa mp3or, men där var ett par spår som man missat helt. Riktigt kul att höra faktiskt!

Storstilat!

Jonathan Högnelid sa...

Langa upp lite fler grejer nu gon!