torsdag 5 juni 2008

Tio Minus

Eric Gadd är tillbaka med ett nytt album som heter "Stockholm står kvar, men jag ligger”. Hans första album på svenska sen 1989! Hans nya singel heter "Tio minus" och jag gästar på remixen av just denna låt. Produktionen står Astma & Rocwell för.

Det finns en rolig liten anekdot kring den här låten.
Jag och Gadd har vart väldigt väldigt ytligt bekanta i några år och någon gång för kanske 3-4 år sen så tog han mitt nummer. Jag skulle sammanställa en cd med beats från lite olika producenter som han skulle få lyssna på...hursomhelst!

Det har hänt någon gång förut att han rätt förvirrad har ringt fel till mig, det hände igen för drygt en månad sen. Precis samtidigt hade Astma och Michel fått i uppgift att göra en remix på "Tio Minus", Astma och jag bestämde oss för att jag skulle lägga en vers på den utan Gadds vetskap. Gillade han det inte fick han ta bort det tänkte vi.

Tillbaks till samtalet, då han väl hajade att det va "fel" Simon han lyckats ringa ytterligare en gång så sa han att han faktiskt tänkt försöka få tag på mig för han gillade "Aavisst" som fan. Han skulle kolla om jag ville lägga en vers på någon av hans låtar. Då förklarade jag för honom att jag redan var med på hans nya singel..väldigt förvirrande haha. Skumt sammanträffande!

Aja iaf han gillade versen så den ligger kvar på låten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha tungt, vill höra...

Johannes Aggro Torstensson sa...

Gon och Gadd? Oj fan!

Anonym sa...

kan du lägga upp 21 gram så man kan tanka ner den vill jätte gärna ha det:)

P Gonzarelli sa...

kan langa upp en zshare på den strax

Anonym sa...

fan vad skysst:)