tisdag 17 juni 2008

2 DAGAR KVAR



Nu är det alltså bara 2 dagar kvar tills Hova the God aka affiliate with Billy Gates står på svensk mark...sjukt. Jääävligt många Jay inlägg i bloggosfären just nu har jag märkt, hitta dock ett av mina absoluta favorit framträdanden på youtube så jag måste posta.

Det här klippet är från VMA´s 2001, kanske en vecka innan Blueprint och tvillingtornen droppades simultant. Jay står och skriker ut "Blueprint september 11th" på scenen, känns skumt men mäktigt så här efteråt. Det här är tyvärr inte hela klippet, det började med att några basketspelare stod och dribblade och studsade bollar i takt uppe på scenen för att sen passa ner en boll i publiken där Hova stod gömd i sitt Jordan 23 linne med matchande Jordan 5or. "Izzo" var typ det enda som hade läckt ut från Blueprint och hela publiken verkade kunna den utantill.
Det här var när Roc-a-fella var påväg att nå zenit, ingen kom i närheten.

Jag tror jag såg det här klippet hundra gånger om efter jag bandat det från MTV, synd att det bara finns i pissig kvalité på youtube så känslan inte riktigt kommer fram men vafan.

Inga kommentarer: