måndag 14 januari 2008

Glöd är på väg..

Vi håller just nu på att mixa mitt nya album "Glöd", vi är ungefär 70-80 procent klara med det. Har bara typ två låtar till att spela in som det är just nu. Ska in i studion i veckan med Kaah och Adams Ray och koka upp nånting. Har ett tungt beat av Kaahkan så det blir nog bra skit.
När man gör ett album så flyger fan månaderna förbi, jag tror det var april förra året som jag spelade in första låten till skivan. Det va lite kul för redan då så sa jag att den låten skulle ligga sist på skivan och det gör den fortfarande på den preliminära tracklisten. Jag och Taro hade en vision för albumet både musikaliskt och grafiskt som jag tycker vi har lyckats hålla jävligt bra. Vi ville inte bara göra ett till album utan en tidskapsel med ett distinkt sound, skapa en egen värld eller vad man ska säga. Innan skivan släpps ligger det dock en massa arbete framför oss. Dom följande månaderna så kommer vi inte sitta still en sekund förvänta dig en ny låt från skivan alldeles strax, förvänta dig en video inom några veckor, förvänta dig ett mixtape från HL-hållet samt intervjuer etc.
2008 ska vi lämna avtryck.

Och just det grattis till rmh för grammisen, kul att det släpps in nytt blod.

Ha det bra sålänge!/G.O. Waldner

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sheeeet låter ricktigt fett längtar som fan asså.......

Unknown sa...

kul att kaah är med! det var fan på tiden :)