söndag 6 april 2008

Lång dag del 2

När man gör skivor gör man också ett omslag till dom. Idag har vi suttit 12 timmar i streck med mitt omslag. Jag, Taro och min storebror Jojo som brukar göra Hemmalagets omslag. Under tiden brorsan satt och slet med mitt omslag så gick jag igenom gamla lådor med bilder, han har alla gamla orginalbilderna från våra skivsläpp på sitt kontor. Allt från dom gamla 12orna till Stadsbarn och Vår Sida Av Stan. Fanns många mäktiga bilder, alla såg fett unga ut..tiden flyger lite för snabbt. Ska haffa några av bilderna och lägga upp dom här vid tillfälle.

Så här i slutskedet av allting har man nån konstig seperationsångest/perfektionsnoja som vilar över allt man gör. Man vill bara att allt ska bli perfekt och matcha den vision man haft om skivan.
Imorn wrappas omslaget upp, själva skivan är redan mastrad och allt skickas iväg till fabriken om några dar.
Det har blivit några låtar över också från hela den här processen som kommer släppas på olika sätt.
Snart sätter vi igång nästa video, den måste bli ngt extra.

Peace audi gott folk.

4 kommentarer:

Lillen sa...

Livet! Och då är det livet jag menar! ser fram emot att köpa plattan! ha det bäst och 5 kaffe muggar av 5! ;D kung är du! / Lillen

Anonym sa...

en jävla tid ska det ta.. men men.. vill man ha något bra får man la ha tålamod antar jag :)
blir säkert skitbra efter 2 timmars pillande :)

Anonym sa...

jävligt bra simon!

Har ni satt något datum på HL mixtapet?

P Gonzarelli sa...

HL mixtapet avvaktar vi med lite just nu pga "Glöd" och att vi måste fokusera all energi på den. Men det finns nya grejer med mig, Ison & Fille och hela gänget inspelade. Kommer definitivt komma något snart.